Si fa olor a gas o sospites que hi ha una fuita, truca’ns: 900 750 750
Logotipo de Nedgia de cabecera

En què et podem ajudar?

Quins avantatges proporcionen els gasos renovables?

Que tenen un impacte neutre o reduït en termes d’emissions de gasos d’efecte hivernacle en comparació amb els combustibles fòssils tradicionals.

Què són els gasos renovables?

Són gasos procedents de fonts renovables, de manera que es caracteritzen per no generar emissions contaminants. Per això, el seu desenvolupament és clau per descarbonitzar el sector energètic. Els gasos renovables són, principalment, el biometà, que es produeix a partir de residus orgànics, i l’hidrogen verd, que s’obté amb electricitat renovable i aigua.

I què passa si no soc a casa en la segona visita i no faig la inspecció periòdica? – Resta de comunitats

Si no podem verificar que la teva instal·lació és segura i que funciona correctament, hem d’informar a l’autoritat competent de la teva comunitat autònoma que no hem pogut fer la inspecció.
En tots els casos, si vols tornar a comptar amb el servei hauràs d'abonar els imports establerts a l'efecte per cada comunitat autònoma per a la inspecció periòdica i el doble del cost de reobertura.

I què passa si no soc a casa en la segona visita i no faig la inspecció periòdica? – Castella i Lleó

Si no podem verificar que la teva instal·lació és segura i que funciona correctament, hem d’informar a l’autoritat competent de la teva comunitat autònoma que no hem pogut fer la inspecció.
En el cas de Castella i Lleó, dies després d'informar a la Junta de Castella i Lleó rebràs una comunicació certificada informant-te de la data prevista per realitzar la inspecció i, en cas de no poder realitzar-la, es procedirà al tall de subministrament.
En tots els casos, si vols tornar a comptar amb el servei hauràs d'abonar els imports establerts a l'efecte per cada comunitat autònoma per a la inspecció periòdica i el doble del cost de reobertura.

I què passa si no soc a casa en la segona visita i no faig la inspecció periòdica? – Comunitat de Madrid

Si no podem verificar que la teva instal·lació és segura i que funciona correctament, hem d’informar a l’autoritat competent de la teva comunitat autònoma que no hem pogut fer la inspecció.
En el cas de Madrid, a la pàgina web de la Comunitat de Madrid es publicarà una llista amb totes les instal·lacions que no hagin passat la inspecció periòdica i, un mes després d’aquesta publicació, t’haurem de tallar el subministrament.
En tots els casos, si vols tornar a comptar amb el servei hauràs d'abonar els imports establerts a l'efecte per cada comunitat autònoma per a la inspecció periòdica i el doble del cost de reobertura.

Què passa si el comptador està situat a l’interior de l’habitatge?

És necessari permetre l’accés al personal autoritzat per prendre la lectura real almenys una vegada a l’any. Si no hi ets en el moment de la visita, et recomanem que facilitis la lectura per evitar estimacions.

Com prenen la meva lectura?

El personal responsable la fa mitjançant un telèfon mòbil fent una foto al comptador. Aquest sistema assegura la fiabilitat de la lectura, i s’hi poden detectar possibles errors.

Cada quant es pren la lectura?

Es fa cada dos mesos, és un requisit legal perquè no es malgasti energia, siguem tots més respectuosos amb el medi ambient i cuidem el planeta.

A qui correspon prendre la lectura del comptador?

D’acord amb la legislació vigent, correspon a l’empresa distribuïdora de gas de la teva zona, que la comunicarà a la comercialitzadora corresponent.

Per què és important prendre una lectura real?

Fem la lectura del comptador de gas per facturar exactament l’energia que consumeixes. D’aquesta manera, la comercialitzadora pot elaborar la teva factura amb exactitud. Si no aconseguim obtenir la lectura del comptador per remetre-la a la comercialitzadora, aquesta únicament podrà emetre la facturació partint de lectures estimades.

Finalment, no vaig poder passar la inspecció perquè no hi era i m’han tallat el subministrament. Com puc recuperar-lo?

Truca al telèfon 900 100 252 i restablirem el subministrament al més aviat possible, en les 48 hores següents al teu avís que no tens subministrament. Enviarem un tècnic perquè et faci la inspecció corresponent, i si no hi ha anomalies principals, et restableixi el servei. Però si detecta anomalies, hauràs de posar-te en contacte amb un instal·lador autoritzat o el servei tècnic del teu aparell perquè t’arregli les anomalies, ens enviï el justificant de correcció i et restableixi el subministrament a l’instant.

I què passa si no soc a casa en la segona visita i no faig la inspecció periòdica? – Catalunya

Si no podem verificar que la teva instal·lació és segura i que funciona correctament, hem d’informar a l’autoritat competent de la teva comunitat autònoma que no hem pogut fer la inspecció.
En el cas de Catalunya, un mes després de la comunicació a la Generalitat de Catalunya, haurem de tallar-te el subministrament.
En tots els casos, si vols tornar a comptar amb el servei hauràs d'abonar els imports establerts a l'efecte per cada comunitat autònoma per a la inspecció periòdica i el doble del cost de reobertura.