Si fa olor a gas o sospites que hi ha una fuita, truca’ns: 900 750 750
Logotipo de Nedgia de cabecera

En què et podem ajudar?

Amb qui puc fer la inspecció periòdica de la instal·lació de gas del meu habitatge?

  • Fer-la amb Nedgia, la teva empresa distribuïdora de gas
  • Optar per una empresa instal·ladora de gas habilitada. En aquest web podràs consultar la llista d’empreses instal·ladores habilitades: i.nedgia.es/instaladoresgas

L’empresa que faci la inspecció de la instal·lació de gas s’encarregarà d’enviar-nos el certificat amb el resultat de la inspecció a través del web.

Es fan alhora les inspeccions de la instal·lació individual del meu habitatge i de la instal·lació de gas de la comunitat?

Aquestes inspeccions es fan cada cinc anys, però no sempre es fan alhora. Des de NEDGIA t’informarem per escrit quan sigui el moment de realitzar-la.

Quan he de fer la inspecció de gas del meu habitatge?

D’acord amb la normativa vigent, la inspecció de la instal·lació de les zones comunes es du a terme cada 5 anys. Des de NEDGIA t’informarem per escrit, mitjançant una carta, quan hagi vençut el període i l’hagis de fer.

Què és la inspecció de la instal·lació receptora individual?

És la revisió de la instal·lació de gas del teu habitatge, així com dels aparells de gas que hi tens. El manteniment, conservació i bon ús de la instal·lació de gas natural és responsabilitat del titular de la mateixa o de l'usuari de la instal·lació. Es farà la revisió dels aparells de gas següents:

  • Caldera
  • Escalfador
  • Cuina
  • Assecadora

I si no puc ser-hi el dia indicat, què puc fer?

Pots posar-te en contacte amb el nostre Servei d’Atenció al Client trucant al telèfon 900 100 252 per tornar a concertar la cita o bé trucar al telèfon del tècnic que s’indicarà al cartell que es penjarà a la teva finca, uns quants dies abans de la visita.

I si no contacto per concertar una nova visita?

La teva instal·lació de gas natural requereix certes cures per garantir-ne la utilitat. No oblidis passar la inspecció. És per la teva seguretat. Si no es passa la inspecció, es notificarà a l’organisme competent de la teva comunitat autònoma i es pot interrompre el subministrament de gas natural. Posa’t en contacte amb el nostre servei d’atenció al client trucant al telèfon 900 100 252, disponible de dilluns a dissabte de 8:00 a 22:00h, per concertar una cita nova.

Què passa si no envio el justificant de correcció d’anomalies?

No tindrem constància que s’han corregit les anomalies i figurarà que la teva instal·lació no compleix la normativa vigent. Periòdicament es fa una notificació a l’organisme competent de la teva comunitat autònoma de les instal·lacions amb anomalies i es pot interrompre el subministrament de gas natural.

Què faig una vegada resoltes les anomalies?

Una vegada corregida l’anomalia, l’instal·lador autoritzat o el servei tècnic del teu aparell de gas ha de lliurar-te una còpia d’aquest justificant de correcció d’anomalies correctament emplenat i ens l’ha d’enviar, escanejat o una foto de pàgina completa, a través de l’àrea privada de col·laboradors del nostre web, o si decideixes fer-nos-el arribar tu mateix, l’has d’enviar al correu electrònic documentacioninspeccion@nedgia.es.

Qui corregeix les anomalies?

L’instal·lador o l’empresa autoritzada, o el Servei d’Assistència Tècnica. Recorda que l’instal·lador que fa la inspecció no podrà reparar les anomalies durant la visita de la inspecció.

Quins perills comporta la manipulació irregular de les instal·lacions de gas?

Les manipulacions irregulars de les instal·lacions de gas són molt perilloses per a les persones que les fan, per a les persones que hi conviuen i per als seus veïns. Poden provocar fuites, les quals poden causar possibles incendis i en casos extrems, explosions.

Està tipificat el delicte de frau en gas?

Els articles 255 i 623 del Codi penal recullen el delicte i la falta de defraudació d’energia, amb la manipulació de les instal·lacions o dels comptadors, i estableixen les penes corresponents.

Afecta la comissió d’un frau de gas natural la resta de consumidors?

L’usuari que defrauda energia perjudica econòmicament la resta dels consumidors, ja que la configuració actual del marc tarifari compensa les pèrdues de gas a través dels preus que s’estableixen trimestralment per a les tarifes generals d’accés i d’aquesta manera provoca un augment d’aquestes tarifes.