Inspecció periòdica per comunitat autònoma
Tens dubtes?
Finalment, no vaig poder passar la inspecció perquè no hi era i m’han tallat el subministrament. Com puc recuperar-lo?
Truca al telèfon 900 100 252 i restablirem el subministrament al més aviat possible, en les 48 hores següents al teu avís que no tens subministrament. Enviarem un tècnic perquè et faci la inspecció corresponent, i si no hi ha anomalies principals, et restableixi el servei. Però si detecta anomalies, hauràs de posar-te en contacte amb un instal·lador autoritzat o el servei tècnic del teu aparell perquè t’arregli les anomalies, ens enviï el justificant de correcció i et restableixi el subministrament a l’instant.
Ja he corregit l’anomalia. Com puc enviar el justificant?
Una vegada corregida l’anomalia, l’instal·lador autoritzat o el servei tècnic del teu aparell de gas ha de lliurar-te una còpia d’aquest justificant i ens l’ha d’enviar, escanejat o una foto de pàgina completa, a través de l’àrea privada de col·laboradors del nostre web, o de l’adreça electrònica documentacioninspeccion@nedgia.es. També ens el pots enviar tu mateix a l’adreça electrònica que t’hem indicat.
On puc trobar un instal·lador per solucionar l’anomalia?
Pots trobar la llista de companyies instal·ladores autoritzades a la pàgina web del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme.
I què passa si no soc a casa en la segona visita i no faig la inspecció periòdica? – Catalunya
Si no podem verificar que la teva instal·lació és segura i que funciona correctament, hem d’informar a l’autoritat competent de la teva comunitat autònoma que no hem pogut fer la inspecció.
En el cas de Catalunya, un mes després de la comunicació a la Generalitat de Catalunya, haurem de tallar-te el subministrament.
En tots els casos, si vols tornar a comptar amb el servei hauràs d'abonar els imports establerts a l'efecte per cada comunitat autònoma per a la inspecció periòdica i el doble del cost de reobertura.
No era a casa en la segona visita i no van poder fer la inspecció. Què puc fer?
Disposes de deu dies hàbils per contactar amb nosaltres, en el 900 100 252, i que t’indiquem la nova data per dur a terme la inspecció periòdica. En aquest cas, per normativa i un cop hagi transcorregut el termini esmentat de 10 dies hàbils, en fer la inspecció l’import que hauràs d’abonar serà el doble de la tarifa establerta per a la inspecció.
Quant de temps tinc per corregir l’anomalia que heu detectat durant la inspecció periòdica?
Durant la inspecció, el nostre tècnic et va informar i et va lliurar la documentació en la qual s’indiquen els terminis esmentats, que són 15 dies hàbils per a defectes principals i 6 mesos per als secundaris o lleus. Recorda que l’instal·lador ens ha d’enviar el justificant de correcció d’anomalies pels canals habilitats.
No era a casa quan van anar a fer la inspecció. Com puc concertar una altra cita?
El nostre tècnic et va deixar una targeta amb el seu telèfon per concertar una nova cita per fer la inspecció. Si no la trobes, posa’t en contacte amb nosaltres en el 900 100 252.
No m’ha arribat cap comunicació que m’avisés del tall de subministrament. M’heu avisat que la meva instal·lació té anomalies?
Per normativa, a la comunitat autònoma de Madrid s’envia una carta com a mínim 6 dies hàbils abans de la data de tall de subministrament, i una altra tres mesos abans (per a defectes lleus) per recordar-te que havies de corregir les anomalies i que no hem rebut el justificant.