AEDAS Homes i Naturgy s’uneixen per impulsar l’ús de gas renovable en promocions d’habitatges per primer cop a Espanya

AEDAS Homes e Naturgy únense para impulsar o uso de gas renovable en promocións de vivendas por primeira vez en España

La promotora immobiliària signa un acord amb Nedgia, filial de distribució de gas del grup Naturgy, per a la instal·lació de sistemes adaptats que possibilitin el subministrament de biometà a prop de 500 habitatges que té en desenvolupament.

• Luis García Malo de Molina, director d’Operacions d’AEDAS Homes: “Amb aquest acord, la companyia fa un pas de gegant pel respecte al medi ambient aprofitant el biometà com a combustible renovable i potenciant l’economia circular”.
  • Vicente Gramuntell, director d’Operacions de Nedgia: “Aquest acord il·lustra el compromís de Nedgia amb la descarbonització, posant les seves xarxes de distribució al servei de solucions que promoguin un desenvolupament energètic sostenible”.

AEDAS Homes, promotora d’habitatges de referència a escala nacional, i Nedgia, la filial de distribució de gas del grup Naturgy, s’han aliat per portar per primer cop el gas renovable a la promoció d’habitatges mitjançant la instal·lació certificada de sistemes adaptats per al subministrament de biometà. Amb aquesta iniciativa, AEDAS Homes esdevé la primera companyia del sector promotor immobiliari que substitueix el gas natural pel biometà en el mercat residencial per al subministrament en proves de les instal·lacions.

El biometà és un gas renovable que s’obté a partir de residu orgànic i que té les mateixes propietats que el gas natural, la qual cosa permet que aquest sigui vehiculat per les xarxes actuals de gas i es es consumeixi als habitatges sense modificar les instal·lacions de subministrament. Actualment, Espanya té el tercer potencial de producció de biometà més gran d’Europa, la qual cosa possibilita la generació d’una enorme riquesa per al conjunt del país i per a aquells territoris que concentren més volum de residus.

“Amb aquest acord d’implementació del biometà en les promocions per al subministrament provisional necessari per a les proves d’instal·lacions, AEDAS Homes fa un nou pas per ser el referent en sostenibilitat en el sector de l’habitatge d’obra nova i reduir l’empremta de carboni operacional dels seus projectes”, assegura Luis García Malo de Molina, director d’Operacions d’AEDAS Homes.

D’aquesta manera, la companyia immobiliària marca una fita en el sector de la nova edificació residencial gràcies a Nedgia en el subministrament de gas en les promocions d’habitatges a Espanya. “Per primer cop”, remarca Luis García Malo de Molina, “una promotora canvia el gas natural pel biometà, un gas renovable net, inexhaurible, amb emissions neutres de CO2 que contribueix a combatre el canvi climàtic i amb què es potencia l’economia circular, la qual cosa suposa un pas de gegant pel respecte al medi ambient”.

Aquest acord il·lustra l’ambició de Nedgia i el grup Naturgy per descarbonitzar les seves xarxes de distribució i convertir-se en un referent en la recerca de solucions energètiques que promoguin un desenvolupament energètic sostenible”, explica Vicente Gramuntell, director d’Operacions de Nedgia.

El grup energètic juga un paper clau en el desplegament del biometà a través dels seus 57.000 quilòmetres de xarxes. El 2022, el gas renovable que va circular per les xarxes de Nedgia va créixer un 90%, fins que va assolir els 35 GWh. “El biometà ofereix l’avantatge de proporcionar una enorme flexibilitat, ja que és un gas equiparable al gas natural i permet aprofitar l’extensa infraestructura gasista existent, la qual cosa redueix l’esforç inversor i d’adaptació per aconseguir-ne una ràpida penetració”, afegeix Vicente Gramuntell.

Gràcies a les noves garanties d’origen —similars a les ja existents per a l’electricitat produïda amb renovables—, cada MWh de gas 100% renovable dona lloc a l’emissió d’una garantia d’origen amb informació sobre on, quan i com s’ha produït el gas. En conseqüència, aquestes garanties aporten un valor afegit a l’hora de comercialitzar-lo que fomenta el consum basat en el consegüent benefici ambiental.

Sobre AEDAS Homes

AEDAS Homes (2016) és una promotora residencial pura de referència a Espanya que ha impulsat prop de 300 projectes amb més de 17.000 habitatges en els mercats més dinàmics del país. En aquest breu període ha esdevingut, a més, un icona de la innovació, la sostenibilitat, la industrialització, el rigor i la professionalitat en el sector immobiliari.

La companyia disposa d’una cartera de sòl residencial finalista per desenvolupar més de 15.000 habitatges a les àrees clau del país, tant en l’àmbit immobiliari com en l’econòmic, i desenvolupa la seva operativa a través de sis direccions territorials en 13 comunitats autònomes, 20 províncies i més de 50 municipis: Centre, Catalunya i Aragó, Llevant i Balears, Andalusia i Canàries, Costa del Sol i Nord.

Per a més informació: aedashomes.com

Sobre Nedgia

La filial del grup Naturgy és la companyia líder en l’activitat de distribució de gas natural a Espanya, on opera en 11 comunitats autònomes i 1.150 municipis. Disposa de més de 5,4 milions de punts de subministrament, que suposen el 70% dels consumidors. El seu actiu principal són els 57.000 quilòmetres de xarxes que permeten fer arribar avui dia, de manera segura i eficient, el subministrament energètic de gas natural i de gas renovable (biometà), i també d’hidrogen en el futur. La innovació, la proximitat i l’atenció al client formen part de la seva raó de ser i caracteritzen la seva activitat.

Naturgy és un grup energètic multinacional present en el negoci de l’electricitat i el gas. La companyia manté una aposta decidida per la producció i la distribució del gas renovable, amb tres plantes en operació i una quarta en desenvolupament, i una cartera addicional de prop de 60 projectes en diferents fases de desenvolupament que li permetran incorporar nova producció d’aquest gas renovable a curt i mitjà termini a Espanya, el tercer país amb més potencial de producció de biometà d’Europa.

Per a més informació: nedgia.es