El nostre CEO, juntament amb els de les principals distribuïdores de gas europees, es reuneix amb la comissària d’Energia de la UE

O noso CEO, xunto cos das principais distribuidoras de gas europeas, reúnese coa comisaria de Enerxía da UE

El nostre conseller delegat, Narcís de Carreras, juntament amb la resta de representants de Gas Distributors for Sustainability (Distribuïdores de Gas per a la Sostenibilitat, GD4S), associació que representa els actors més importants del sector de distribució de gas a Europa, s’ha reunit aquest matí, virtualment, amb la comissària d’Energia per a la Unió Europea, Kadri Simson.

Entre els temes discutits en la reunió, destaquen la importància de l’alineament sectorial per a l’assoliment de les ambicions climàtiques europees cap a la neutralitat de carboni i el paper que les xarxes de distribució de gas poden exercir de manera efectiva en aquesta perspectiva.

Segons l’opinió de GD4S, “les infraestructures de gas tenen característiques funcionals que els permeten superar les debilitats típiques de les fonts renovables tradicionals, poden adaptar-se sense problemes a la variabilitat de la demanda d’energia i ofereixen, gràcies a la seva extensió i capacitat d’emmagatzematge, la possibilitat d’emmagatzemar i transportar energia de forma rendible a gairebé qualsevol lloc d’Europa”.

En aquest context, els representants de l’associació —Narcís de Carreras, CEO de Nedgia (Espanya); Paolo Gallo, president de GD4S i CEO d’Italgas (Itàlia); Dan Pantilie, CEO de Distrigaz Sud Retele (Romania); Gabriel Sousa, CEO de Galp Gás Natural Distribuição (Portugal); Edouard Sauvage, CEO de GRDF (França); i Leonidas Bakouras, director general d’EDA Thess (Grècia)— van subratllar que “els processos d’innovació tecnològica i digitalització de les xarxes de gas estan creixent significativament a tots els principals països de la UE”. Segons GD4S, “aquests processos, a més de millorar l’eficiència i la qualitat del servei, són el veritable element facilitador per injectar i distribuir quantitats creixents de gasos renovables com el biometà i l’hidrogen”.

Els representants de GD4S van acollir amb satisfacció el compromís de la Comissió Europea de treballar en estreta col·laboració amb tots els interessats en l’energia, i específicament amb els distribuïdors de gas, per promoure el desenvolupament de solucions òptimes d’energia renovable en el

context del Green Deal. En aquest sentit, van confirmar a la comissària Simson la seva determinació en promoure la descarbonització del sector del gas natural i de donar suport al desenvolupament rendible i just dels gasos renovables i descarbonitzats.

Amb aquesta finalitat, GD4S va remarcar “la necessitat d’establir objectius europeus de gas renovable en l’àmbit de la UE i dels estats membres per facilitar el desenvolupament i desplegament de gasos renovables”. A més, els directors executius van destacar la importància de garantir que les avaluacions de tecnologies clau estiguin subjectes a una avaluació de l’Anàlisi del cicle de vida (LCA, per les seves sigles en anglès) completa en tots els sectors, per permetre comparacions justes de diferents tecnologies de transició energètica. Així mateix, van emfatitzar la seva petició per a la creació d’una entitat de distribuïdors de gas a la UE, per millorar la coordinació entre els operadors de sistemes de distribució respecte a operacions, tècniques i planificació.

Sobre Gas Distributors for Sustainability

Gas Distributors for Sustainability (Distribuïdores de Gas per a la Sostenibilitat, GD4S), va ser fundada com a associació el 2018 i té la seu a Brussel·les. Se centra activament en la promoció del procés de descarbonització del sistema energètic europeu per al 2050 i busca el reconeixement del potencial dels gasos renovables i de les xarxes de gas. Junts, els set membres de la GD4S atenen un total de 28 milions de clients, o el 30% del mercat de gas de la UE.

Som NEDGIA, la distribuïdora de gas del grup Naturgy, i la companyia líder en l’activitat de distribució de gas natural a Espanya, on operem per mitjà de les nostres diferents companyies a onze comunitats autònomes. Subministrem gas natural al 70% dels consumidors, que suposen més de 5,4 milions de punts de subministrament. El nostre actiu són els més de 53.800 quilòmetres d’infraestructures que operem en 1.150 municipis d’Espanya, i que permeten fer arribar avui, de manera segura i eficient, el subministrament energètic de gas natural i també la distribució de gas renovable i d’hidrogen en el futur. La innovació, la proximitat i l’atenció al client formen part de la nostra raó de ser i caracteritzen la nostra activitat.