Els alumnes del CIFP Ferrolterra inicien la seva formació pràctica a les instal·lacions de NEDGIA Galicia

Os alumnos do CIFP Ferrolterra inician a súa formación práctica nas instalacións de NEDGIA Galicia

La filial del grup Naturgy i Xunta de Galicia impulsen la formació professional dual per promoure la inserció laboral dels joves.

Ferrol, 1 de febrer de 2019.- Un total de catorze alumnes del curs del cicle formatiu de grau superior d’Instal·lacions de Producció de Calor del CIFP Ferrolterra inicien avui la seva formació pràctica a les instal·lacions de NEDGIA Galicia, en el marc de l’acord signat amb la Xunta de Galicia per impulsar la formació professional dual a Galícia.

Durant els set mesos que dura l’estada a l’empresa, i que es repetirà amb cada nou curs fins al 2021, els alumnes rebran formació pràctica per part de NEDGIA Galicia en tècniques d’execució i manteniment de la xarxa de distribució de gas i de les seves instal·lacions auxiliars associades (estacions de regulació i mesura o plantes de GNL i GLP, entre d’altres). Els futurs operaris també rebran nocions sobre seguretat industrial, prevenció de riscos laborals i aspectes propis de negoci.

Els alumnes del nou projecte de FP Dual del centre educatiu de Ferrol, que van iniciar el cicle el mes de setembre passat, desenvoluparan gairebé la meitat de les 2.000 hores de formació als centres de treball de NEDGIA Galicia.

Aquesta iniciativa sorgeix de l’acord signat entre la distribuïdora del grup Naturgy a Galícia i la Conselleria de Cultura, Educació i Ordenació Universitària per promoure la formació professional dual a través d’un sistema de beques i afavorir la inserció laboral dels joves gallecs. Aquesta modalitat educativa permet que l’estudiant combini, durant tres anys, la seva formació al centre educatiu amb l’aprenentatge en la companyia per adaptar els seus coneixements pràctics a les necessitats productives de l’empresa i preparar-lo per al futur mercat laboral.

Contribució a la inserció laboral dels joves

L’acord subscrit amb la Xunta de Galicia reforça la responsabilitat social de NEDGIA Galicia i la seva contribució a la inserció laboral dels joves. L’empresa ha incorporat la formació professional dual (FP dual) a les seves línies estratègiques de formació i recursos humans i vol participar activament en la transformació del model educatiu i professional amb aquesta modalitat formativa, que combina la formació amb l’activitat empresarial, i ajustar-lo a la realitat del mercat laboral. La companyia té previst estendre l’FP dual a altres comunitats en les quals té activitat empresarial.

Presència a Galícia

NEDGIA Galicia subministra gas natural a 78 municipis, la qual cosa suposa que prop del 70% de la població té accés a aquesta font d’energia. Disposa de més de 280.000 punts de subministrament i una xarxa de distribució que arriba als 3.200 quilòmetres.