Injectarem 34 GWh de gas renovable a l’any a la nostra xarxa d’Albacete

Inxectaremos 34 GWh de gas renovable ao ano na nosa rede de Albacete

Incrementarem el volum de gas renovable que es distribuirà a la nostra xarxa amb la posada en marxa de dos projectes, a la ciutat d’Albacete, que injectaran biometà en la infraestructura gasista i que s’inclouen en l’estratègia “Albacete Green Energy”.

Amb el suport de totes les administracions (Ajuntament, Diputació i Junta de Comunitats de Castella-la Manxa) i de la iniciativa privada, l’Ajuntament ha presentat 14 projectes, a través de l’estratègia “Albacete Green Energy”, per sol·licitar el finançament de la Unió Europea a través dels fons Next Generation. Aquestes iniciatives tenen un objectiu comú: fer créixer la ciutat i construir un futur amb més oportunitats i qualitat de vida impulsant l’economia circular integral.

Gràcies a aquest full de ruta per avançar cap al futur, la ciutat d’Albacete esdevindrà la primera ciutat del nostre país que aprofitarà, de manera simultània, el biometà produït del tractament d’aigües a l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals (EDAR) i dels residus del Centre de Tractament de Residus Urbans (CTRU).

Amb aquest objectiu, construirem més de 6 quilòmetres de canalització perquè la nostra xarxa de distribució pugui vehicular els 34 GWh a l’any de gas renovable que es generaran en aquestes dues iniciatives, que equivalen al consum de 6.800 llars de la ciutat d’Albacete, i es podran estalviar 8.250 tones de CO2, equivalents a plantar entorn de 390.000 arbres.

Iniciatives pioneres

El primer projecte, que Aguas de Albacete i Naturgy desenvoluparan a l’EDAR de la ciutat, permetrà produir 16 GWh de biometà a l’any, que es consumiran a les diferents seus i edificis de l’Ajuntament d’Albacete, mentre que la iniciativa que engegarà la Diputació d’Albacete al CTRU preveu produir 18 GWh de biometà a l’any, a més de 4.000 tones a l’any de fertilitzants d’alt valor afegit. Així mateix, aquest projecte pretén incrementar el reciclatge de residus valorant els rebutjos actuals i més quantitat de vidre, i produint plàstic reciclat per generar energia renovable en forma d’electricitat i de calor per proveir les empreses locals.

Per a la nostra companyia, la participació en aquest projecte és un pas més en la nostra aposta per la descarbonització de la infraestructura gasista i l’economia circular. La incorporació progressiva dels gasos renovables, com el biometà o l’hidrogen en un futur, al sistema gasista espanyol és un element clau per assolir els objectius de descarbonització de l’economia per al 2030 i el 2050. A més, el gas renovable i l’ús de la infraestructura gasista és la manera més eficaç i barata de descarbonitzar les llars, a més de la resta de sectors econòmics connectats a la xarxa.

Factor clau per a la descarbonització

El biometà, o gas renovable, que es genera a partir de rebutjos orgànics ramaders, agrícoles o industrials, o procedents d’abocadors i plantes d’aigües residuals, proporciona importants avantatges ambientals i fomenta l’economia circular, amb emissions neutres de CO2.

A més, la producció i injecció de gasos renovables generen importants beneficis, ja que resolen el problema ambiental de les emissions contaminants associades a la gestió de residus, valoren els residus, utilitzen la xarxa de distribució existent i contribueixen a la creació de riquesa en els entorns rurals i a la fixació d’ocupació.

Sobre NEDGIA Castilla-La Mancha

La nostra distribuïdora a la regió castellanomanxega, que fa més de 30 anys que opera a la comunitat, té prop de 274.000 punts de subministrament en 81 municipis. El seu actiu principal són els més de 4.000 quilòmetres de xarxes que permeten fer arribar avui dia, de manera segura i eficient, el subministrament energètic de gas natural i també la distribució de gas renovable, i també d’hidrogen en el futur. La innovació, la proximitat i l’atenció al client formen part de la seva raó de ser i caracteritzen la seva activitat.