L’assemblea general d’ECO-GATE ha acordat les solucions innovadores que implementarà a les 21 gasineres per desenvolupar a quatre països

A Asemblea Xeral de ECO-GATE acordou as solucións innovadoras que implantará nas 21 gasineiras para desenvolver en catro países

L’Assemblea General d’ECO-GATE, el pla d’acció global per al desenvolupament de la mobilitat sostenible a Europa, ha aprovat en la mateixa sessió el seu nou logotip i identitat visual.

La reunió de l’Assemblea General d’ECO-GATE ha acordat les solucions innovadores concretes que desenvoluparà i implementarà a les 21 gasineres que es posaran en marxa a Espanya, França, Portugal i Alemanya, en el marc del pla europeu d’acció global per al desenvolupament de la mobilitat sostenible, iniciativa que lidera NEDGIA, l’empresa de distribució de gas natural del grup Gas Natural Fenosa.

En la mateixa sessió, ECO-GATE ha aprovat també el seu nou logotip i identitat visual que ja ha començat a implementar en el seu pla de difusió.

Entre les diferents solucions innovadores que ECO-GATE ha decidit aplicar destaquen les innovacions tecnològiques i operacionals per dur a terme millores en les infraestructures de gas natural liquat (GNL) i gas natural comprimit (GNC), combustibles i serveis logístics que van encaminades a realitzar d’una manera més eficient la càrrega dels vehicles i a reduir els costos d’explotació de les estacions de servei.

També es realitzaran pilots reals amb solucions avançades per a la transformació de vehicles a GNC i GNL, a fi de millorar-ne l’eficiència, reduir costos i millorar prestacions.

Addicionalment, ECO-GATE desenvoluparà una plataforma de pagament universal i implementarà pilots reals de l’ús del gas renovable (hidrogen i biometà) en la mobilitat.

Quant al nou logotip que va ser aprovat per l’Assemblea General, aquest juga amb el verd i el blau en al·lusió a l’energia sostenible que representa l’ús del gas natural en la mobilitat. El símbol reflecteix els atributs d’eficiència i contribució ambiental del gas natural en un entorn marcat per la necessitat de reduir la contaminació i d’avançar en la descarbonització.

25 empreses de quatre països conformen ECO-GATE

Representants de les 25 empreses participants d’Espanya, Portugal, França i Alemanya han assistit a la reunió de l’Assemblea General que ha tingut lloc a la seu de NEDGIA a Madrid.

La Unió Europea ha aprovat finançar amb 10 milions d’euros el projecte ECO-GATE que dirigeix i coordina NEDGIA, com a líder d’un consorci integrat per operadors de gas natural, proveïdors de tecnologies i serveis, usuaris finals i experts en coneixements de mercat i promoció d’Espanya, Portugal, França i Alemanya.

El projecte implica la construcció de 21 gasineres als corredors atlàntic i mediterrani de la xarxa de carreteres d’Espanya, França, Alemanya i Portugal. Per a això, el finançament de què disposa ECO-GATE es reparteix entre els quatre països, i permetrà el desenvolupament de gasineres a Barcelona, Girona, Burgos, Madrid, Múrcia, Salamanca, Irun, Tordesillas, La Jonquera, Còrdova i Cartagena, Lisboa, Setúbal, Maia, Aveiro, Tours i Heddesheim, entre altres ciutats.

Sobre el consorci ECO-GATE

El pla global europeu ECO-GATE és un dels més ambiciosos del mercat vehicular de gas natural convencional i renovable amb desplegament d’infraestructura al llarg dels corredors atlàntic i mediterrani per mitjà de noves tecnologies i solucions innovadores. ECO-GATE farà possible el desplegament ràpid i massiu d’aquest combustible alternatiu gràcies a una reducció significativa del cost unitari i a una millor comprensió i més coneixement de les necessitats dels clients.

Formen part d’ECO-GATE, com a operadores de gas natural: NEDGIA, Enagás Transporte, Dourogás Natural, Endesa Energia, Galp Energia, Repsol, Gas Natural Europe, Inversora Melofe i Molgas Energía; com a proveïdors de tecnologies i serveis: Cetil Dispensing Technology, Soltel It Solutions, Fundación Cidaut, Evarm Innovación, Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, Fundación Imdea Energía, Audigna, Ghenova Ingeniería i Madisa; com a usuaris finals: Correos i San José López; i com a experts en coneixement de mercat i promoció: Gasnam, Autoridad Portuaria de Gijón, Autoridad Portuaria de Huelva, Universidad de Santiago de Compostela i Soulman Insightful Thinking.

A més a més, ECO-GATE, el pla d’acció global per al desenvolupament de la mobilitat sostenible a Europa, compta amb el suport i l’interès del Ministeri d’Indústria d’Espanya i la Direcció General d’Energia i Geologia de Portugal, a més de l’Associació Espanyola del Gas (SEDIGAS) i l’associació europea de gas natural i gas renovable per a mobilitat (NGVA Europa).

NEDGIA és la companyia de distribució de gas natural del grup Gas Natural Fenosa a Espanya, on és present per mitjà d’onze companyies distribuïdores. Actualment supera els 5,3 milions de punts de subministrament i disposa de més de 51.000 quilòmetres de xarxes a més de 1.100 municipis d’Espanya.

Entre les apostes de futur de NEDGIA destaquen la decisiva contribució del gas natural per a la millora de la qualitat de l’aire a les ciutats espanyoles, especialment a través de l’ús del gas natural en la mobilitat; el desenvolupament d’infraestructures i l’expansió de punts de subministrament que facin possible que més ciutadans puguin disposar de gas natural; i també l’aposta per solucions innovadores com el gas renovable.

Madrid, 12 de juny de 2018.

Baixar en PDF