Les distribuïdores de gas espanyoles s’uneixen a una iniciativa europea que impulsa el desenvolupament de l’hidrogen a través de les xarxes de gas

As distribuidoras de gas españolas únense a unha iniciativa europea que impulsa o desenvolvemento do hidróxeno a través das redes de gas

Un total de 59 distribuïdores europees de 13 països han llançat la iniciativa Ready4H2 per donar suport al desenvolupament d’un mercat d’hidrogen i compartir coneixement i experiència, amb l’objectiu de contribuir a la transformació de la infraestructura energètica europea i al compliment dels objectius de neutralitat climàtica de la Unió Europea.

Les cinc distribuïdores de gas espanyoles (Nedgia, Nortegas, Madrileña Red de Gas, Redexis i Gas Extremadura) s’han sumat a la iniciativa per compartir el coneixement i l’experiència adquirits en projectes propis i en col·laboració amb altres agents locals de la cadena de valor de l’hidrogen. La iniciativa busca facilitar la posada en marxa d’un marc normatiu nacional i europeu per desenvolupar l’hidrogen, que aprofiti el potencial de la infraestructura europea de gas i, per tant, beneficiï els ciutadans i el compliment de l’objectiu de neutralitat de carboni fixat per la UE.

Ready4H2 treballarà en tres estudis fins al febrer del 2022: una primera anàlisi sobre la implicació de les diverses distribuïdores en el desenvolupament d’hidrogen, l’experiència acumulada i l’estratègia als seus països; un segon estudi sobre com poden contribuir els distribuïdors de gas europeus a desenvolupar l’hidrogen i a fer una planificació estratègica del territori; i, finalment, un full de ruta amb iniciatives concretes perquè les distribuïdores puguin ser, tant a escala nacional com europea, l’enllaç entre els productors d’hidrogen i els consumidors.

L’hidrogen és clau per a la transició energètica a Europa i per al compliment dels objectius de clima fixats. La infraestructura existent de gas és un soci natural per a un desenvolupament eficient i accelerat d’aquest nou vector energètic.

Sobre Nedgia

Nedgia, la filial de distribució de gas del grup Naturgy, és líder en l’activitat de distribució de gas natural a Espanya, on opera en 11 comunitats autònomes i a 1.150 municipis. Disposa de més de 5,4 milions de punts de subministrament, que suposen el 68 % dels consumidors. El seu actiu principal són els més de 53.000 quilòmetres de xarxes que permeten fer arribar avui dia, de manera segura i eficient, el subministrament energètic de gas natural i també la distribució de gas renovable, i també d’hidrogen en el futur. La innovació, la proximitat i l’atenció al client formen part de la seva raó de ser i caracteritzen la seva activitat.