NEDGIA analitza davant la directora general d’energia de la UE el paper del gas natural i el gas renovable en la descarbonització

NEDGIA analiza perante a directora xeral de Enerxía da UE o papel do gas natural e o gas renovable na descarbonización

La consellera delegada de NEDGIA, Núria Rodríguez, juntament amb els CEOs de les principals companyies de distribució de gas d’Europa, que s’agrupen en l’associació GD4S, sumen esforços a Brussel·les. Amb Ditte Juul Jørgensen han explicat els principals reptes del sector i el potencial del gas renovable com a solució per a la descarbonització.

Brussel·les, 30 de gener del 2020.– La consellera delegada de NEDGIA, Núria Rodríguez, ha participat avui a Brussel·les a la reunió amb la directora general d’Energia de la Unió Europea, Ditte Juul Jørgensen, juntament amb els consellers delegats de les companyies distribuïdores que formen part de l’Associació Gas Distributors for Sustaninability (GD4S).

Els representants de GRDF, Italgas, Distrigaz Sud Retele, Galp Gás Natural Distribuiçao i Gas Networks Ireland han traslladat alguns dels temes clau del sector i la serva aposta pel potencial del gas renovable com a solució real per al futur del sistema energètic i la seva descarbonització.

El grup de distribuïdores de gas d’Europa cerca un més gran coneixement de les innovacions en solucions relacionades amb el gas natural, així como posar en valor les existents infraestructures de distribució de gas per tal d’assolir els compromisos europeus per descarbonitzar l’economia.

Els primers executius de les principals distribuïdores de gas d’ Europa han recordat a la directora general d’Energia que “el gas renovable i la seva distribució per les xarxes ja existents, té indubtables avantatges, entre les quals destaquen la capacitat d’emmagatzemament de grans quantitats per tal de ser consumit en hores d’alta demanda, juntament amb el fet que actualment existeixen dos milions de quilòmetres de xarxa desplegada i disponible per a ser usada, a costos reduïts i amb capacitat de connectar a productors locals d’energia renovable amb qualsevol consumidor europeu”.

Durant la reunió, els membres de l’associació van destacar que “les xarxes de gas existents a l’actualitat són un actiu europeu únic que, gràcies al gas renovable poden ajudar a fer realitat els tan desitjables i exigents objectius de descarbonització d’Europa”. D’aquesta forma, GD4S vol que en l’estratègia de la Direcció General d’Energia es posi focus tant en els beneficis de l’electricitat com en els del gas.

Tant la consellera delegada de NEDGIA com els de la resta de companyies, van aprofitar també la reunió per donar la benvinguda al recentment llençat European Green Deal, per la seva ambició en matèria de descarbonització, així com per a recordar el compromís de l’associació en ajudar la UE en l’acompliment dels seus objectius de canvi climàtic i reducció d’emissions. Així mateix, van expressar la seva voluntat d’augmentar el diàleg entre les diferents distribuïdores de gas i les institucions de la Unió Europea per a crear un marc de treball que permeti avançar en la descarbonització de l’economia d’Europa.

Sobre Gas Distributors for Sustainability (GD4S)

GD4S representa als actors més importants del sector de la distribució de gas d’Europa, que donen servei a uns 24,7 milions de clients i representen aproximadament el 20% dels consumidors europeus de gas natural.
Un dels seus objectius és compartir la visió i experiència de les millors pràctiques a cadascun dels seus respectius mercats, amb l’objectiu de millorar la qualitat dels serveis prestats als consumidors.

NEDGIA, filial del grup Naturgy, és la companyia líder en l’activitat de distribució de gas natural a Espanya, on opera a través de diferents companyies a onze comunitat autònomes. L’empresa subministra gas natural al 70% dels consumidors d’Espanya; supera els 5,4 milions de punts de subministrament i compta amb més de 53.800 quilòmetres de xarxes a prop de 1.150 municipis.