NEDGIA Castella-la Manxa transformarà a gas natural la planta de cogeneració d’alta eficiència de Movialsa

NEDGIA Castilla-La Mancha transformará a gas natural a planta de coxeración de alta eficiencia de Movialsa

Després de la renovació, la companyia vitivinícola reduirà la seva despesa en consum d’energia i les seves emissions, la qual cosa contribuirà a cuidar el medi ambient.

La responsable de Gran Consum de la zona centre de NEDGIA, M. Carmen Cruz, i el director general de MOVIALSA, Marcelino Chacón, han signat un acord pel qual la companyia vitivinícola transformarà a gas natural les seves instal·lacions situades a Campo de Criptana (Ciudad Real).

MOVIALSA, empresa integrada en el Grupo Empresarial Huertas, es troba immersa en una clara aposta per renovar les seves instal·lacions. Concretament, la seva planta de cogeneració denominada Movialsa I operarà a partir d’ara amb gas natural, un combustible més net i eficient que els permetrà reduir l’import de la seva factura energètica, entre altres avantatges. En aquesta planta de cogeneració, a més d’energia elèctrica d’alta eficiència, es produeix fred industrial per a la fermentació controlada dels seus vins, energia tèrmica per escalfar l’aigua a l’alta temperatura que requereix la fabricació de mostos concentrats, vapor per a la destil·lació d’alcohol i, finalment, energia tèrmica per a l’assecatge de biomassa.

El gas natural aporta importants avantatges, com l’estalvi econòmic, en comparació d’altres alternatives energètiques, la disminució de les emissions ambientals i la continuïtat en el subministrament, la qual cosa fa que les aplicacions industrials associades al gas natural siguin cada vegada més valorades.

Sobre NEDGIA Castella-la Manxa

NEDGIA, la distribuïdora de gas del grup Naturgy, és la companyia líder en l’activitat de distribució de gas natural a Espanya, on opera per mitjà de les seves diferents companyies a onze comunitats autònomes. A la regió castellanomanxega, la seva filial NEDGIA Castella-la Manxa disposa de més de 270.500 punts de subministrament de gas natural i gestiona més de 4.000 quilòmetres de xarxa en 81 municipis.