NEDGIA es reuneix amb el director general d’Energia de la UE per analitzar el paper del gas natural i el gas renovable en la descarbonització

NEDGIA reúnese co director xeral de Enerxía da UE para analizar o papel do gas natural e o gas renovable na descarbonización

La consellera delegada de NEDGIA, Nuria Rodríguez, juntament amb els consellers delegats de les principals companyies distribuïdores de gas d’Europa, agrupades en l’associació Gas Distributors for Sustainability (GD4S), sumen forces a Brussel·les per traslladar missatges conjunts.

En una reunió amb Dominique Ristori, li van explicar els principals reptes del sector i li van mostrar el potencial del gas renovable com una solució creïble per al futur del sistema energètic i la seva descarbonització.

Brussel·les, 19 de febrer de 2019.- La consellera delegada de NEDGIA, Nuria Rodríguez, va participar a Brussel·les en una reunió amb el director general d’Energia de la Unió Europea, Dominique Ristori, juntament amb consellers delegats de les principals companyies distribuïdores de gas d’Europa (Italgas, Distrigaz Sud Retele, Galp Gás Natural Distribuição i GRDF) per discutir com el gas natural i el gas renovable poden contribuir a la descarbonització de l’economia europea.

Les empreses constitueixen l’associació Gas Distributors for Sustainability (GD4S) que treballa per tenir més en compte les solucions tècniques innovadores que ofereix el gas natural i les infraestructures de distribució existents per assolir els compromisos europeus per a la descarbonització de l’economia. L’associació aposta pel potencial del gas renovable com una solució creïble per al futur del sistema energètic i la seva descarbonització.

Els consellers delegats de GD4S van elogiar l’estratègia de reducció d’emissions a llarg termini de la UE i van recordar que per garantir l’equilibri i la resiliència, la combinació energètica del futur s’haurà de basar en un mix energètic que inclogui el gas.

De fet, les infraestructures i les xarxes de distribució existents tenen alguns avantatges fonamentals en aquest sentit:

• La capacitat d’emmagatzemar una gran quantitat d’energia renovable i tornar-la en funció dels pics de demanda diaris o estacionals.
  • L’existència de dos milions de quilòmetres d’infraestructures de xarxa de gas, eficient i llesta per ser utilitzada, i amb la capacitat de connectar productors i clients locals d’energia renovable a tot Europa.

Les xarxes de distribució de gas, són, per tant, un patrimoni únic europeu que ja està totalment disponible i que, gràcies a l’augment progressiu de la disponibilitat de gas renovable, pot ser útil per facilitar el procés de descarbonització de l’economia europea.

En aquest context, GD4S demana a la Comissió Europea que col·loqui el gas en el centre de la seva estratègia, juntament amb l’electricitat, per combinar-ne efectivament els beneficis.

En recordar el suport ja expressat a la UE per assolir els objectius de clima i eficiència energètica, els membres de GD4S van destacar que el gas és una solució eficient i assequible com a energia de transició, especialment en regions econòmicament desfavorides, i que és també una manera de promocionar l’economia circular.

Creació d’una xarxa energètica sostenible, descentralitzada i digitalitzada.

En relació amb la revisió de la Directiva sobre el mercat intern del gas que s’espera per a 2020, els consellers delegats van realitzar algunes peticions clau per permetre que els operadors de sistemes de distribució participin en la construcció d’una xarxa d’infraestructures més sostenible, descentralitzada i digitalitzada.

En concret, van destacar la necessitat de:

•  Crear un organisme específic de la UE que representi els distribuïdors de gas natural per garantir una consideració justa dels sectors del gas i de l’electricitat en la construcció del sistema de normes europees i que treballi en estreta col·laboració amb l’organisme específic de distribuïdors d’electricitat, en temes com la seguretat informàtica i l’acoblament sectorial d’ambdues energies.
  • Establir uns objectius de gas renovable a 2030, vinculants per a la UE i indicatius per als estats membres, associats amb altres objectius específics per a l’ús en calefacció, refrigeració i transport, amb vista a accelerar el seu desenvolupament i el procés de transformació de la xarxa de gas en una xarxa més sostenible.

Gas Distributors 4 Sustainability

GD4S representa els actors més importants del sector de la distribució de gas a Europa, que donen servei a uns 25 milions de clients i representen aproximadament el 20% dels consumidors europeus de gas natural. Un dels seus objectius és compartir enfocaments i experiències de millors pràctiques a cadascun dels seus respectius mercats, amb l’objectiu de millorar la qualitat dels serveis prestats als consumidors.

NEDGIA

Nedgia, filial distribuïdora de gas del grup Naturgy, és la companyia líder en l’activitat de distribució de gas natural a Espanya. L’empresa subministra gas natural al 70% dels consumidors del país: supera els 5,4 milions de punts de subministrament i disposa de gairebé 53.400 quilòmetres de xarxes a 1.150 municipis espanyols.