Si fa olor a gas o sospites que hi ha una fuita, truca’ns: 900 750 750
Logotipo de Nedgia de cabecera

En què et podem ajudar?

No era a casa en la segona visita i no van poder fer la inspecció. Què puc fer?

Disposes de deu dies hàbils per contactar amb nosaltres, en el 900 100 252, i que t’indiquem la nova data per dur a terme la inspecció periòdica. En aquest cas, per normativa i un cop hagi transcorregut el termini esmentat de 10 dies hàbils, en fer la inspecció l’import que hauràs d’abonar serà el doble de la tarifa establerta per a la inspecció.

No era a casa quan van anar a fer la inspecció. Com puc concertar una altra cita?

El nostre tècnic et va deixar una targeta amb el seu telèfon per concertar una nova cita per fer la inspecció. Si no la trobes, posa’t en contacte amb nosaltres en el 900 100 252.

No m’ha arribat cap comunicació que m’avisés del tall de subministrament. M’heu avisat que la meva instal·lació té anomalies?

Per normativa, a la comunitat autònoma de Madrid s’envia una carta com a mínim 6 dies hàbils abans de la data de tall de subministrament, i una altra tres mesos abans (per a defectes lleus) per recordar-te que havies de corregir les anomalies i que no hem rebut el justificant.

Ja he corregit l’anomalia. Com puc enviar el justificant?

Una vegada corregida l’anomalia, l’instal·lador autoritzat o el servei tècnic del teu aparell de gas ha de lliurar-te una còpia d’aquest justificant i ens l’ha d’enviar, escanejat o una foto de pàgina completa, a través de l’àrea privada de col·laboradors del nostre web, o de l’adreça electrònica documentacioninspeccion@nedgia.es. També ens el pots enviar tu mateix a l’adreça electrònica que t’hem indicat.

On puc trobar un instal·lador per solucionar l’anomalia?

Pots trobar la llista de companyies instal·ladores autoritzades a la pàgina web del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme.

Quant de temps tinc per corregir l’anomalia que heu detectat durant la inspecció periòdica?

Durant la inspecció, el nostre tècnic et va informar i et va lliurar la documentació en la qual s’indiquen els terminis esmentats, que són 15 dies hàbils per a defectes principals i 6 mesos per als secundaris o lleus. Recorda que l’instal·lador ens ha d’enviar el justificant de correcció d’anomalies pels canals habilitats.

Quant ens costarà i com podem pagar-la?

En qualsevol de les dues opcions, no haureu de pagar res en el moment de la visita del tècnic al vostre habitatge. Farem arribar l’import de la inspecció a l’empresa comercialitzadora que correspongui perquè l’inclogui a la factura de gas de cada veí. Als arxius adjunts podeu consultar els nostres preus d’inspecció. Com podeu veure, el cost de la inspecció té un preu regulat i l’estableix cada comunitat autònoma. Així doncs, en algunes comunitats l’import es repercuteix entre tots els punts de subministrament en servei connectats a la instal·lació mentre que en d’altres és un cost fix per habitatge. Si opteu per una empresa instal·ladora, el cost l’haureu d’acordar amb aquesta.

Amb qui es pot fer la inspecció periòdica de la instal·lació de gas de la comunitat de veïns?

  • Fer-la amb NEDGIA, la vostra empresa distribuïdora de gas
  • Optar per una empresa instal·ladora de gas habilitada. En aquest web podràs consultar la llista d’empreses instal·ladores habilitades: i.nedgia.es/instaladoresgas

L’empresa que faci la inspecció de la instal·lació de gas s’encarregarà d’enviar-nos el certificat amb el resultat de la inspecció a través del web.

Es fan alhora les inspeccions de la instal·lació de gas de la comunitat i de la instal·lació individual del meu habitatge?

Aquestes inspeccions es fan cada cinc anys, però no sempre es fan alhora. Des de NEDGIA informarem per escrit tots els veïns de la comunitat connectats a la xarxa quan sigui el moment de fer-la.

Quan s’ha de fer la inspecció de gas de la instal·lació comuna de la comunitat de veïns?

D’acord amb la normativa vigent, la inspecció de la instal·lació de les zones comunes es du a terme cada 5 anys. Des de NEDGIA informarem per escrit, mitjançant una carta, tots els veïns de la comunitat connectats a la xarxa, quan hagi vençut el període i l’hàgiu de fer.

Què és la inspecció de la Instal·lació Receptora Comuna?

És la revisió de la instal·lació de gas de la teva comunitat. Està formada per les claus i canonades necessàries per portar el gas des de la connexió de servei de la companyia distribuïdora fins a les instal·lacions de gas de cada habitatge de la comunitat.

Quant em costarà i com puc pagar-la?

En qualsevol de les dues opcions, no hauràs de pagar res en el moment de la visita del tècnic al teu habitatge. Farem arribar l’import de la inspecció a la teva empresa comercialitzadora perquè l’inclogui a la factura del gas. Als arxius adjunts pots consultar els nostres preus d’inspecció. Com pots veure, el cost de la inspecció té un preu regulat i l’estableix cada comunitat autònoma. Si optes per una empresa instal·ladora, el cost l’hauràs d’acordar amb aquesta.